Stugan

 
På fredag eftermiddag bar det av till stugan i Bispgården. Där vi skulle 
spendera en hel helg i naturen. Bilen såg ut som en skafferi när vi åkte,
men det var bra för mig i baksätet, kunde smaska på allt jag ville.
En bild på chauffören också så klart!
 
På kvällen vart vi lite hungriga, så Olle gjorde en macka medans jag kokade
gröt till mig och Tore. Rabarber kräm, mycket gott. Dom andra mättade sig 
med alkohol.

Lördagmorgon innebar frukost, man måste vara mätt i magen för att orka
med dagens äventyr. Vi åt mackor och en stor kastrull med gröt. Frukost är 
ju faktiskt dagens viktigaste måltid! Det kommer ett inlägg om just gröt 
senare. Ett mycket intressant inlägg, ska ni veta.
 
Pigga och glada gick vi iväg för att lägga i båten i älven. Cicci fullt påpälsad
med en mycket snygg matchning och lilla Olle också mycket stilig som vanligt.

Han som fick ro, men han är bäst på att ro också. Om jag försöker att ro så
åker vio bara runt runt, har lite svårt med kordinationen, hehe. 
  
  
  
Fina flickorna i båten. Sen kom Rebecca och Carro upp lagom till middagen.
Vi grillade och åt massor av goda tillbehör, grekisksallad, tsatsiki, potatisar
vitlöksbröd. Alla grillade olika saker, kött, korv, majs, hamburgare. Vi avslutade
med en rabarberpaj och vanlijsås. Kan inte bli bättre!

Efter maten tog vi ett dopp i älven ( nakna, så klart ). Det var hur skönt som 
helst och efter det satte vi oss vid brasan och umgicks till 3 på natten då
Olle och Tore bestämde sig för att gå ut och fiska. Jag och Rebecca somnade
vid brasan. .





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0