Färdig paj

Färdigmat är verkligen inte min grej. Köpta köttbullar är nog det sista jag skulle äta. Ibland chockas jag av allt färdigt som finns att köpa för att göra det lite "enklare" i köket. Det senaste som jag har funderat över är dessa färdiga smulpajspåsar som man köper i frysdisken. Steg 1 och steg 2, så enkelt det kan bli. 
  

Ca 35 kr/st. räcker till 6 personer
"Nu är snart kladdiga fingrar ett minne blott - Ekströms lanserar ett färdigt kit för dej som snabbt och enkelt vill baka en smaskig smulpaj"

Min arbetskompis berättade för mig för ett tag sen att dom hade ätit rabarberpaj till efterrätt. Oj vad gott sa jag och frågade vart dom hade fått tag på rabarber i april? "Öhm vi köpte sån där påse" 

Jag förklarade för henne att detta var en dödssynd för mig. Jag tycker att det är viktig att man gör själv. Bli lite kletig om fingrarna och anstränga sig lite extra för att bjuda på något gott. Och att baka eller laga mat tillsammans är något som borde få ta tid. Alla uppskattar att få välgjord mat och ingen klagar väl att umgås med dom man tycker om.

Om man har barn är det så himla viktigt att låta dom vara med och lära sig. Mitt intresse för mat och bakning kommer till stora delar från mormor som hade mig på diskbänken från att jag kunde sitta ordentligt. Jag satt och såg på när hon stekte pannkakor och kokade soppa. Man lär sig av att se och göra, inte av att öppna påsar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0