Stockholm hela helgen!

 
I helgen drog vi en weekend till stockholm, om man får uttrycka sig som det
vore lite lyxigt! Vi började fredagen med att åka buss ner till huvudstanden.
Buss är aldrig kul, men det gick bra. Sen gick vi runt lite i stan och fikade. 
Fika är alltid gott och viktigt när man shoppar!
På lördagkväll var vi hemma hos min föredetta arbetskompis/ sötpullis
på lillabantorget och käkade pizza. Det vart en hel del vin och öl. Gott.
 
En bild från när vi var ut och en fin bild på en halv äten pizza. Med öl. Man 
borde alltid dricka öl til pizza ju?
Dagen efter, alltså söndag är det viktigt att äta frukost. Och i vanlig tradition
när man är med Linn så måste man käka massor av frukostmackor. Sånna
där orange knäckisar med frön. Magen gillar frön.

Söndagens middag bjöd min kära kusin på middag innan vi skulle åka 
hem. Pasta med skinka, bönor och massa grejjer. Väldigt gott! 
 
Jag gjorde efterrätten som var rabarberpaj. Jag gjorde världens godaste
smultäcke, som vanligt, hihi. 

Sä här gör man:
2dl havregryn
1dl socker
1dl vetemjöl
75g smör (smält)
1tsk bakpulver
+rabarber

Det här receptet var till en mindre form, gör du större så dubbla mängden.
Rör ihop allting till en smet. Strö över rabarberna och grädda ca 20 min på 
175 grader. Servera med vanlijsås, glass eller yoghurt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0