Pizza Party

Idag hade jag bjudit in min far på middag, han tog med sig lilla familjen
och mina kusiner bjöds in i all hast precis innan middagen. Det blev
lite mer folk än väntat, men det va ju bara trevligt! En liten pizza fest
så där på torsdag kvällen.
Underbart trevligt är det att ha folk hemma i lägenheten och umgås
över lite mat, så vill jag ha det jämt! Har planer på en baka pizza/
öl kväll snart, skulle vara trevligt tycker jag.
Pizza Degen:

50 g färsk jäst
2 tsk socker
1/2 tsk salt
0.5 dl olivolja
3 dl ljummet vatten
7 dl vetemjöl

Låt degen jäsa ca 40 minuter, grädda ca 15 minuter 225 grader

Tomatsås
1 tetra krossade tomater
2 msk olivolja
2 lagerblad
2 pressade vitlöksklyftor
salt/ peppar/ oregano
Koka upp allt tillsammans och krydda efter smak, plocka ur lagerbladen
och låt svalna

Tillbehören:
Idag gjorde jag min favorit pizza, zucchini och feta ost..Ett måste på den är
olivolja och salt/peppar. Men den blir gudomligt gott. Körde en pizza med
salami, basilika, tomat och feta. Och en med champinjoner, tomat, lök och
tonfisk.
Pizza är så perfekt när man behöver tömma kylen eller bli av med lite rester.
I helgen bär det av till Mormor och Morfar, det ska bli super mys och gott!


Klicka och kolla på bilderna om du vill se större.





Kommentarer
Postat av: Mamma

Oj ,Oj om man ändå hade varit på plats,jag är hungrig.Mums-

2009-09-18 @ 12:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0