Frukostar i Dubrovnik/ Kotor

Frukost på stranden. Bröd, ost och tomater. Kan inte bli bättre. Micke tyckte
att jag var konstig när jag åt tomaten som den var, alltså utan att dela den.
Jag tycker att det är helt normalt. Han påstår att man inte kan äta tomat som
om det vore ett äpple. Men där fick du micke, jag gör det hur mycket som helst!
Innan det bar av från Dubrovnik till Kotor köpte vi varsin liten bulle/macka.
Det var ett lite sötare bröd med ost på. Jag älskar bagerierna i Kroatien.
 
För vissa människor kanske dessa 2 rätter inte ens räknas in i kategorin
frukost. Men då ska jag berätta. Pizzan till vänster var så kallad " bakisfrukost"
och då äter man  vad man vill.

Pastan till höger då? Jo det var så att vi faktiskt var ganska duktiga i Kotor
och lagade middag själva 2 dagar. Av detta så fick vi lite rester som vi lagade
frukost av samma dag som vi skulle åka tillbaks till Dubrovnik. Det är inte gurka.
På flygplatsen, på väg hem. Jag lyckades skramla ihop lite små mynt och 
köpa en macka. Det var inget smör på den, men mycket ost. Mackan var 
också hungrig och försökte att äta upp Micke!

Kommentarer
Postat av: Miiiike

att äta tomater hela visar ju på konstigt beteende! Mackan längst ner var lite trött alltså... :(

2009-07-05 @ 00:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0