Gröt!

Som ni kanske redan vet så gillar jag att äta gröt på "finnevis" och det 
innebär at man lägger en klick smör i mitten och har lite socker runt den.
Så har jag alltid ätit gröt och jag tycker verkligen inte att det är gött att äta
med sylt eller mjölk. Är man finne så är man helt enkelt. 

Men vad jag egentligen ska skriva om är hur olika folk äter samma gröt.
Vi gjorde en stor kastrull med helt valigt havregryns gröt, alltså så som
det står på havregrynspaketet att man ska göra. Sen åt alla och jag 
fick självklart höra att "man kan ju inte ha smör i gröten" av alla som 
vanligt. Men hur åt dom andra då? 
 
Cicci var lite skeptisk till en början, men sedan tog hon en talltik och åt den
med äppelmos och mjölk. Anton vart skitglad när han skulle få vara med
i bloggen igen. Anton är värst på det här med gröt, han äter inte gröt med
äppelmos. Han äter äppelmos med gröt!

Variant 3 är Tores gröt. Havregrynsgröt med jordgubbssylt och mjölk. Ingen
vid bordet åt likadan gröt.

 Den stora fråga lyder hur äter du din gröt?

Kommentarer
Postat av: tore

Goteegotta! Sugen på gröt jag blev!

2009-06-09 @ 04:13:33
Postat av: Evelina

Gör jag egen så kör jag på en Tore, jordgubbssylt är mums! Men äter jag mormors gröt så MÅSTE det vara kanel och socker :) Mmmmmm

2009-06-09 @ 13:35:10
URL: http://avalina.blogg.se/
Postat av: bellalalala

NEJ!!!!!! sån gröt äter man med lite socker på. OM man nu skulle få för sig att äta sånt klister..gröten alltså....

2009-06-16 @ 22:18:27
URL: http://barabelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0