Kan man ersätta..

Jag är en av de människor som faktiskt är besatt av bröd, jag vågar
knappt starta en ny surdeg för då vet jag att det är kört. Och i mitt
lilla ensamhushåll så går det inte åt så mycket bröd som jag vill baka.
Och med en liten hjärtevän (surdeg) skulle det absolut inte bli bättre
då blir jag som en galen professor som vill prova allt: olika mjöler,
fröer, jästider, temeraturer, kryddningar. Allt jag kan komma på att
knåda ner i en deg blir så himla intressant.
Bröd en verklighetsflykt för mig, lite bakning är ju aldrig fel och när
man dessutom får använda fantasin i recept och form så trivs jag.
Bröd är nog det bästa som finns, det samlar folk, det luktar gott
och det är ro givande att göra. Nu vart jag sugern på att baka genast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0